Wizards Unite bekeken vanuit mijn perspectief

Toen Pokemon Go uitkwam en me regelmatig gevraagd werd of ik het ook speelde reageerde ik meestal met ‘Nee, maar wanneer er een Harry Potter-versie uitkomt ben ik wel van de partij’. Enkele jaren later kwam die versie er ook daadwerkelijk dus twijfel nooit aan de kracht van wishful thinking. Nu het spel meer dan een maand actief is wil ik – net zoals ik met Hogwarts Mystery deed – mijn bedenkingen met jullie delen.

Bijvoorbeeld de vaststelling dat het spel een opvallende gelijkenis vertoont van hoe ik me voel … steeds een gebrek aan energie.! Tja, je hebt nu eenmaal energie nodig indien je iets wil doen en zodra die op is moet je weer op zoek naar nieuwe energie. Gelukkig is die in het spel makkelijker te vinden als in de realiteit. Daar loopt de vergelijking jammer genoeg stil want wat zou het heerlijk zijn mocht ik wanneer mijn energie op is gewoon ergens kunnen gaan bijtanken.

Stop nu met verdwijnselen! Maar echt hé. Ik zou me er waarschijnlijk minder in ergeren mocht ik het zelf ook onder de knie hebben en dus snel even naar The Forbidden Planet in Londen of het Harry Potter pretpark in Orlando kunnen verdwijnselen. Maar vermits ik dat niet kan is het des te vervelender wanneer die confoundables dat wel doen. Zeker vermits ze dat liefst doen nadat je behoorlijk wat energie en zelfs een toverdrank of twee hebt gebruikt in een poging om hen te vangen.

Komaan Horned Serpent, loop niet weg wanneer ik je verslagen heb. Geef gewoon toe dat je verloren bent.

Ja Centaur, voor jou telt dat ook.

Voor al die andere Oddities die me een boze blik toewerpen wanneer ik ze verslaag om me dan vervolgens terug te laten keren naar de map ZONDER score trouwens ook.

Maar allez Hedwig, nu ben je een keer tot hier bij ons thuis geraakt ben je toch wel mijn brief vergeten zeker.

Constant Vigilance – had een veel betere ondertitel geweest. Niet?

Waarom hebben ze die vaults niet meteen dezelfde capaciteit gegeven als Hermione’s handtas? Ah ja, dan konden ze er niet aan bijverdienen. Ik denk namelijk dat ze graag willen dat ik er geld aan spendeer. Echt geld hé. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Misschien lijkt het enkel zo. Yeah right!

Troll in the … euhm … in onze tuin?

Je kan allerlei zaken verdienen door bepaalde opdrachten te vervullen en daarvan was het vervullen van een trace in twee landen. Eind juni was ik vijf dagen lang in Nederland waardoor ik dacht ‘Yes, dan kan ik die opdracht binnenhalen van het in twee landen spelen’. Think again, volgens Wizards Unite vormen België en Nederland gewoon samen één land. Nee, het was geen tijdelijk probleem want toen ik twee weken later in Eindhoven kwam telde hij dat opnieuw niet mee.

Tijdens de hittegolf van de voorbije week leek zo’n ijsblok in de woonkamer er plots veel uitnodigender uit te zien.

De voorbije weken heb ik veel vaker naar het schermpje van mijn elektrische fiets gekeken als anders. Zolang je niet meer als 13km per uur fiets telt dat volgens het spel immers als wandelen. Dat scherm is dus plots heel handig want zo gaat het een pak vlotter om die Portkeys open te wandelen. Je kan ze gewoon oprapen tijdens het spelen maar je moet wel eerst een afstand van 2, 5, 7 of 10km wandelen vooraleer je ze kan gebruiken. Wandelen bezorgt me meer last als fietsen dus ik ben blij dat ik daar een oplossing voor heb gevonden.

Jammer genoeg brengen de portkeys je niet naar de bestemmingen die waar ik naar zou willen verdwijnselen. Wie weet komt er binnenkort nog eentje aan van de Hogwarts Library waarna ik voorgaande zin uiteraard terugtrek. Maar deze locaties heb ik ondertussen al wel kunnen bezoeken.

Borgin and Burkes

Hagrid’s hut

Ollivanders

The Forbidden Forrest

Of ik op mijn gsm een mapje heb met allerlei Wizards Unite foto’s? Misschien wel ja.

Tip van een Potterhead … Als je snel een screenshot trekt wanneer het spel je een beloning uitreikt dan heb je een mooie achtergrond voor op je gsm. Het had uiteraard nog leuker geweest indien het mijn eigen patronus (een egel) was geweest. Je kan natuurlijk ook enkele mooie screenshots maken wanneer je via een portkey een locatie bezoekt. Als je er vervolgens de meldingen bovenaan afknipt heb je net als ik een achtergrond van The Forbidden Forest of Ollivanders.

Pas op Niffler! Dat is een restaurant. Stel je voor dat ze plots besluiten om een Niffler te gaan bereiden in plaats van kip.

Ik sta er eigenlijk van versteld dat niemand naar aanloop van de lancering van dit spel een stylus-pen in de vorm van een toverstaf heeft uitgebracht. Dan zouden de spreuken telkens mooi binnen de lijnen vallen (al lijkt het spel hier geen echt onderscheid in te maken én dat terwijl ik zo mooi binnen de lijnen kleur) én je kan nog meer opgaan in het spel. Echt een gemiste kans hoor mensen. Blijkbaar was ik niet de enige die er zo over dacht want zowel Xander Cornelius als ik waren tegelijkertijd aan het proberen om een stylus-pen om te toveren tot een toverstaf. Jammer genoeg was mijn eerste poging niet zo geslaagd vermits de stylus pen nadien niet meer deftig werkte. Binnenkort ga ik het dus eens op een andere manier proberen. Als dat wel lukt zal ik het hier zeker delen.

Edit:

Ja hoor, het is gelukt. De tweede poging had wel een geslaagd eindresultaat. Ok, die pen werkt niet altijd even goed. Vooral bij het uitvoeren van de spreuken verliest ze soms te snel het contact met het scherm. Maar dit maakt het spel zoveel magischer en je gelooft nu toch zelf niet dat een echte witch of wizard een spreuk gaat uitvoeren door met haar/zijn vinger op een scherm te staan tokkelen hé. Ah nee, natuurlijk niet.

Het ziet er naar uit dat ik binnenkort nog eens een nieuwe DIY-post ga moeten inplannen.

Wel een beetje bizar om deze Thestral tegen te komen en niet veel later afscheid te moeten nemen van een familielid.

Geen flauw idee of ik de enige ben die hier last van heeft maar soms lijkt het spel tilt te slagen en blijven die confoundables rond me heen draaien waardoor ik ze niet kan aantikken. Dus als je me ooit rondjes ziet draaien terwijl ik boos naar mijn gsm kijk … Ik ben niet aan het flippen, mijn suiker staat niet te laag én ja na drie rondjes mag je klaarstaan om me op te vangen. Ik word immers nogal snel duizelig.

Kon je gepieker en negatieve gedachten maar even makkelijk bestrijden als deze Dementor.

Deze Cornish Pixies vind ik trouwens het moeilijkste tijdens de Wizarding Challenges waarbij je een tegenstander in een gevecht moet verslaan. Dat wezen blijft daar immers geen twee seconden stil terwijl het de bedoeling is dat je je spreuk er lang genoeg op kan richten.

Dat je energie zo snel zakt bij het minste dat je iets doet lijkt vertoont dan weer wel veel gelijkenissen met mijn suikerwaarden. Zeker tijdens een hittegolf. Ik vind het nog steeds heel oneerlijk dat mijn gewicht niet even vlot daalt.

Het leuke is dat er regelmatig gekende personages opduiken in het spel.

Er komen ook voldoende schattige wezens op bezoek. Dit is uiteraard slechts een kleine selectie.

Het zal jullie waarschijnlijk niet verbazen dat ik het ook fijn vind om mijn magische bibliotheek te zien aangroeien. Ok, het is nog steeds niet hetzelfde als aan de slag te kunnen in de Hogwarts Library maar we zijn wel weer een stapje dichter hé. Bovendien heb ik binnenkort mijn diploma dus het gaat sowieso ooit gebeuren.

Nog een tip als je je camera afdekt terwijl je een Portkey wil activeren dan verschijnt er een lightsaber. Yep, er zit zelfs wat Fandom Fusion in dit spel. Manlief kan gelukkig zijn.

Tijdens het wachten op de Groenplaats in Antwerpen even Ron helpen bij het verslaan van zijn Boggart.

Of zou ik dan toch kunnen verdwijnselen? Oftewel wanneer je gewoon thuis in de zetel zit maar je je volgens de map van Wizards Unite ergens helemaal ander bevindt.

Ik vind het trouwens wel leuk dat je een aantal van de gevonden Confoundables in je omgeving kan laten verschijnen om er vervolgens een foto van te maken. In dit geval moet ik natuurlijk wel goed opletten dat die Niffler niet plots liever boeken aanslaat in plaats van glinsterende voorwerpen.

Ik begin te vermoeden dat Umbridge enkele bugs in dit spel heeft verborgen. Wie anders zou er zo ergerlijk zijn om er plezier in te vinden om je spel te laten crashen terwijl je net een zeldzaam artefact tegenkomt. Zodra ik een potion selecteerde liep het spel vast met als gevolg dat zowel het toverdrankje (het laatste uiteraard) als het arfefact verdwenen waren tegen dat ik het spel terug kreeg opgestart. Het gebeurd uiteraard enkel met zeldzame confoundables. Want dat is extra pesterig.

By the way … Zwartraafje got the Snitch. Hufflepuff wins the game! Oh ja, dat is een ander spel zeker?

8 gedachten over “Wizards Unite bekeken vanuit mijn perspectief”

  1. Dat van die landen is een bekend probleem. Ze kijken op de een of andere manier niet naar locatie, maar naar de (taal-)instellingen van je telefoon. Ze waren bezig met dat oplossen, dus of het nog is weet ik niet. Maar je kan proberen je taalinstellingen van Nederlands (België) naar Nederlands (Nederland) te zetten. Kan gewoon aan je eigen keukentafel 😛 En dan ben je ineens wél in Nederland geweest volgens het spel 😉 (En met alle landen die Engels/Duits/Frans spelen erbij kom je dan zo aan de twintig landen lol)

    1. Ja, dat trucje was ik tegengekomen op een forum maar ik heb het nog niet toegepast. Toch bedankt voor de tip Jantine.

  2. Lijkt me zo tof!
    Ik heb het spel op mijn telefoon staan, maar nog niet genoeg geduld gehad om het behoorlijk te proberen. De eerste keer liep het ook vast, dus geduld op. Maar ik geef het zeker nog eens een kans!

    1. Ondanks sommige ergernissen (ondermeer het vastlopen op cruciale momenten) vind ik het een vermakelijk spel. Al blijft lezen toch nog steeds de grote favoriet dus echt veel spelen doe ik het nu ook weer niet.

    1. Het is tof, maar ik merk dat ik het maar af en toe speel vermits lezen en bloggen toch nog steeds mijn voorkeur heeft .

Reacties maken me helemaal blij. Laat me dus gerust weten wat je van deze blogpost vindt.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.